• strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/okofzhu1/public_html/sites/all/modules/views/views.module on line 906.
  • strict warning: Declaration of views_handler_field_username_comment::init() should be compatible with views_handler_field::init(&$view, $options) in /home/okofzhu1/public_html/sites/all/modules/nodecomment/views/views_handler_field_username_comment.inc on line 48.
  • strict warning: Declaration of views_handler_argument::init() should be compatible with views_handler::init(&$view, $options) in /home/okofzhu1/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_argument.inc on line 744.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /home/okofzhu1/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 607.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /home/okofzhu1/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 607.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter_boolean_operator::value_validate() should be compatible with views_handler_filter::value_validate($form, &$form_state) in /home/okofzhu1/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter_boolean_operator.inc on line 159.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /home/okofzhu1/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 134.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /home/okofzhu1/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 134.

Bicikli

Kihívás

Ezen a héten legalább egyszer bringával megyek munkába, iskolába.

Eredmény

Jókedvűen védem a környezetet, pozitív példát mutatok másoknak.

Ha Magyarországon mindenki csinálná

Mi is és környezetünk is egészségesebbek lennénk, jobb kedvvel végeznénk a dolgunkat.

Adatok


3 kg CO2
9 gm2
15 pont


Bevállalnád? Lépj be!

Összes megtakarítás

162 kg CO2
486 globál ha

A ki nem használt lehetőség

Bár a kerékpáros közlekedés minden kétséget kizáróan a leghatékonyabb közlekedési mód, mivel

  • a kerékpáron utazó számára még a gyalogoshoz képest is harmadannyi energiára van szükség egységnyi út megtételéhez (nem számítva a kerékpár legyártását) és
  • kerékpárral viszonylag gyors (15-20 kilométer/órás) sebességet lehet elérni még zsúfoltabb városi környezetben is,

mégsem élünk vele a kellő szinten.

A kerékpáros közlekedés 2009-ben az összes napi közlekedés mindössze 11%-át tette ki. A helyzet vidéken jobb, viszont meglepő módon Budapesten – a kerékpározás népszerűségének szemmel látható növekedésével ellentétben – sokkal rosszabb.

A kerékpáros közlekedés aránya a fővárosban ugyanis messze az országos átlag alatt maradt, és az összes utazásnak mindössze 1%-át tette ki (egyedül sportolásra, illetve a sportolás helyszínére használták magasabb százalékban; dolgozni már csak 1,1, iskolába pedig 0,1%-ban mentek kerékpárral a fővárosiak).

Pedig az utazásoknak közel a fele (44%-a) 3 km alatti volt, másik 16%-a pedig 4–6 km-es. 3 kilométer megtétele az átlagos kerékpáros sebességgel 12 perc, 6 kilométeré maximum fél óra.

Ha ugyanezt a távot gyalog akarnánk megtenni, ahhoz háromszor ennyi időre lenne szükség. Akár autóval, akár tömegközlekedéssel megyünk, akkor sem számolhatunk sokkal kevesebb idővel, hisz vagy a járművekre kell várni, vagy az autót kell a megfelelő helyre letenni. Biciklivel ráadásul rövidebb úton is mehetünk, amivel további időt tudunk megspórolni.

A statisztikákból azt is tudni lehet, hogy az emberek munkahelye 31%-ban 4 kilométernél közelebb van lakóhelyükhöz, 19%-ban pedig 4–6 km-re. Ezekben az esetekben a kerékpár a hét szinte minden napjára optimális megoldás lenne:

  • olcsón,
  • viszonylag gyorsan és
  • környezetbarát módon

lehetne eljutni a munkahelyre, miközben a rendszeres kerékpározás még

  • sportlehetőséget is jelentene.

Miért baj, hogy nem használjuk ki?

Mindez azért szomorú, mert a mérleg másik serpenyőjében egy sor valóban komoly probléma van:

A rendszeres munkába, iskolába kerékpározás mindezeken segíteni tudna. Nemcsak pénzt tudnánk megspórolni (2009-ben a kilométerre vetített utazási költség 18 forint volt autózás és 13 forint volt közösségi közlekedés esetén), de nem szennyeznénk a levegőt, jobban le tudnánk vezetni a munkahelyi stresszt, legalább annyit mozognánk, amíg be-, illetve hazaérünk, és még új szemszögből is megismernénk lakóhelyünket.

Mindez munkánk hatékonyságát is pozitívan befolyásolja, de ha többen bicikliznének, akkor egyben az utak zsúfoltsága, a zajterhelés, é feltehetőleg a balesetek száma is csökkenne.

Ehhez viszont példamutatás is kell: azzal, hogy biciklivel közlekedsz, pozitív példát mutatsz majd másoknak. Csak így válhat a kerékpár Magyarországon is elfogadott és másokkal egyenértékű közlekedési eszközzé.

Hogyan csináld?

Ha legalább néha biciklizel, aligha kell elmagyaráznunk.

Ha viszont még eddig nem kezdtél el napi szinten biciklizni, olvasd el a legfontosabb tudnivalókat itt.

Az se tartson vissza, ha épp tél van – télen is kiválóan lehet bringázni. Persze, pár dologra oda kell figyelni.

Ha pedig a vállalás teljesítéséhez előbb kell még szerezned egy bringát, olvasd el, mit ajánl a szerelő!

Andrea Balogh képe
Andrea Balogh
4 év

Biciklivel jár az egész család! Oviba, boltba, nyaralni...Törökországba :D